Thursday 23 September 2010

Είμαι μια μέτρια μάνα!

Το κείμενο έγραψε και μου έστειλε η Άννα Δάλλα ως σχόλιο στις "Νέες Μητέρες: Ανθρώπινες όχι Άγιες"- για κάποιο λόγο το κείμενο θεωρείται "μεγάλο" για σχόλιο οπότε το δημοσιεύω μόνο του ως post.

by WomenSpace


Είμαι μία μέτρια μάνα

Δεν καταλαβαίνω από που ξεκινάει αυτή η διαμάχη; Οι μανάδες δηλαδή χωρίζονται σε αυτές που γεννάνε φυσιολογικά (χωρίς επισκληρίδιο) μετά από πόνους 24 ωρών, θηλάζουν αποκλειστικά όσο συχνά θέλει το παιδί, δεν δουλεύουν και το κοιμίζουν στο κρεβάτι τους; Και οι κακές γεννάνε με καισαρική, δίνουν ξένο γάλα, γυρίζουν στη δουλειά στις 40 μέρες και βάζουν το μωρό στην κούνια του; Δεν είναι μικρονοϊκό να σκεφτόμαστε ότι είναι τόσο απλό να πούμε ότι κάποια είναι καλή, κακή ή μέτρια (με αυτόν τον τρόπο βαθμολόγησης εγώ είμαι μέτρια) μάνα; Δηλαδή αν ξυπνάμε 5 φορές τη νύχτα είμαστε καλές μανάδες; Και αν πηγαίνουμε κομμωτήριο κακές; Εγώ είμαι μέτρια λοιπόν! Γέννησα με καισαρική μετά από 20 ώρες πόνων, θήλασα 4 μήνες ενώ έδινα και ξένο γάλα, έβαλα το παιδί στο δωμάτιό του στους 4 μήνες, πήγα στη δουλειά στους 5, δεν το παίρνω στο κρεβάτι μου αλλά όταν ξυπνάει τη νύχτα το κρατάω αγκαλιά στην πολυθρόνα δίπλα στο κρεβάτι του. Α, παίρνει και πιπίλα αλλά μετά τις 40 μέρες… Δουλεύω (είμαι δημοσιογράφος) αλλά τον σκέφτομαι συχνά μέσα στη μέρα, αποφεύγω να μιλάω γι’ αυτόν παρά μόνο αν με ρωτήσουν ή αν έχει κάνει κάτι πραγματικά τρομερό (όπως το ότι περπάτησε) γιατί θυμάμαι ότι πριν κάνω παιδιά λίγο με ένοιαζε το χρώμα από τα κακάκια της Βάλιας, του Παναγιώτη ή του Χρήστου… Κάνω στο παιδί μου εμβόλια, γιατί χάρη σε αυτά αποδεδειγμένα έχει αυξηθεί το προσδόκιμο ζωής και οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν 30 ή 50 ή 60 χρονών όπως κάποτε (άλλωστε τα συστήνει και ο Π.Ο.Υ. και η UNICEF, όπως και το μητρικό θηλασμό αποκλειστικά για 6 μήνες). Αλλά δεν τα κάνω όλα τα εμβόλια, κάποια δεν με έχουν ακόμα πείσει ότι είναι ασφαλή. Πηγαίνω μία φορά τη βδομάδα κομμωτήριο και από τότε που έχει γεννηθεί το παιδί μου του έχω αγοράσει ελάχιστα πράγματα γιατί του έφεραν πολλά δώρα… Είμαι μέτρια μάνα και όσο πιο πολύ το σκέφτομαι τόσο πιο πολύ χαίρομαι! Είμαι μέτρια μάνα και εύχομαι να βγάλω ένα μέτριο παιδί. Όπως λέει κι η φίλη μου η Λία, αυτά είναι τα πιο ευτυχισμένα!



2 comments:

  1. σωστά! και ο "μέτριος" γιος σου είναι φοβερός!!

    αλλά νομίζω ότι και η μετριότητα είναι κάτι το σχετικό..
    πιτεύω ότι το φυσιολογικό (control που λέμε στην έρευνα) ή αλλιώς η "ομάδα ελέγχου" με την οποία συγκρίνονται οι άλλες ομάδες είναι πολύ δύσκολο να προσδιορισθεί στην ψυχολογία (στη φαρμακολογία είναι πολύ πιο απλά τα πράγματα π.χ.)...
    αυτό που θεωρείται ακραίο για εμάς, ίσως να θεωρείται φυσιολογικό για τους κινέζους, τους αμερικάνους, τους ιθαγενείς της Αυστραλίας κ.τ.λ.

    ReplyDelete
  2. Μόλις αναφέρθηκε η "αποστροφή" στις συζητήσεις για "τα κακάκια της Βάλιας", κατάλαβα και ποια είναι η "μέτρια μαμά" που γράφει τη σημείωση. Και βέβαια αστειεύεται...
    Διότι όλες αυτές οι θεωρίες περί καλής και κακής μητέρας, ως γνωστoν, δεν ευσταθούν. Καλή, κακή ή μέτρια, με βάση ποιο μέτρο? Ποιος θα το κρίνει? Καλώς ή κακώς, όλες εκ του αποτελέσματος θα κριθούμε. Μέχρι τότε, απλά βάλτε τα δυνατά σας! (I am sure you will!)

    ReplyDelete